Samstag, 20. Oktober 2012

Süryani Lider Didim'deydi

22 Eylül 2012 Cumartesi 14:52

Süryani Lider Didim'deydi
İstanbul Kadim Kilisesi Süryani Ortodoks Cemaati Ruhani Lideri Metropolit Filüksinos Yusuf Çetin Didim"i ziyaret etti. Ruhani Lider Çetin Belediye Başkanı Mümin Kamacı"yı ziyaret edip, Apollon Tapınağını gezdi.
İstanbul Kadim Kilisesi Süryani Ortodoks Cemaati Ruhani Lideri Metropolit Filüksinos Yusuf Çetin Didim’i ziyaret etti. Ruhani Lider Çetin Belediye Başkanı Mümin Kamacı’yı ziyaret edip, Apollon Tapınağını gezdi.

İstanbul Kadim Kilisesi, İstanbul Ankara İzmir Süryani Ortodoks Cemaati Ruhani Lideri ve Patrik vekili Metropolit Filüksinos Yusuf Çetin yanında Süryani cemaati emekli protokol lideri Cebrail Akyön ve cemaat mensubu İbrahim Elden ile birlikte Didim’i ziyaret etti. Ziyarette Ruhani Lider Çetin’i Didim Belediye Başkanı Mümin Kamacı ve Didim Kent Konseyi Başkanı Osman Ayyıldız karşılarken, Didim’de yaşayan Süryani vatandaşlarda ziyarete dahil oldu.

17. Didim Barış Şenliklerin “Dinler ve Medeniyetler Kardeşliği”ni konu almasını memnuniyetle karşıladıklarını belirten Süryani Lider, festival canlılığının İstanbul’a kadar ulaştığını belirterek Didim Belediye Başkanı Mümin Kamacı’yı tebrik etti. Didim Belediye Başkanı Mümin Kamacı ise Anadolu’nun inanç özgürlüne ev sahipliği yaptığını belirterek, “Anadolu yıllarca barışın beşiği oldu, bizde şenliklerde bunu hatırlatmak istedik” dedi.

“MÜSLÜMANLARLA YILLARCA İÇ İÇE BARIŞ VE KARDEŞLİK İÇİNDE YAŞIYORUZ”

Süryani Ortodoks Cemaati Ruhani Lideri ve Patrik vekili Metropolit Filüksinos Yusuf Çetin, Ortadoğu’da ki savaş ortamına yönelik bir soruyu “Biz Süryaniler Ortadoğu’da Müslümanlarla yıllarca iç içe barış ve kardeşlik içinde yaşıyoruz. Bizim için insan kutsaldır. Soydaşını - ırkdaşını değil, insan kardeşini kendin gibi seveceksin. İnsanı sevmeyen Tanrı’yı sevemez. Tüm bu düşünceler içinde dünya barışı için dua ediyoruz” sözleri ile cevaplandırdı. Yeni Eğitim Sistemi ile ilgili ise “Umarım bu sistem hazırlanırken diğer dinlere mensup insanlarda düşünülerek yapılmıştır. Bu konuda hükümetimize güveniyoruz” şeklinde cevapladı.

Ruhani Lider, konuşmaların ardından Didim Apollon mabedini gezdi. Tapınağı ayrıntıları ile inceleyen Ruhani Lider Çetin, tapınağa hayranlığını ifade etti. Ziyaretin ardından Ruhani Lider Çetin Didim belediye Başkanı Mümin Kamacı’ya Süryaniliğin anlatıldığı bir kitap ile Süryani Cemaati tarafından 3 ayda çıkarılan bir derginin yeni sayısını hediye etti. Didim Belediye Başkanı Mümin Kamacı ise ziyaretin sonunda Süryani Lidere Didim’e ilişkin tanıtım görselleri ve Apollon Tapınağı’nın sütunlarının maketini hediye etti.
haberfx.net

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen