Freitag, 19. August 2011

Süryani Papaz Törenle Defnedildi

Süryani Kilisesi Papazı Melki Tok, memleketi Şırnak'ta düzenlenen törenle toprağa verildi.

Almanya'da tedavi gördüğü hastanede yaşamını yitiren 81 yaşındaki Süryani Kilisesi Papazı Melki Tok, memleketi Şırnak'ın İdil İlçesi'ne bağlı Öğündük Köyü'nde düzenlenen törenle toprağa verildi.

Geçtiğimiz günlerde Almanya'da tedavi görürken hayatını kaybeden Süryani Papaz Melki Tok, İdil'e bağlı Öğündük Köyünde yapılan törende yapılan dualar eşliğinde son yolculuğuna uğurlandı.

Öğündük Köyü'ndeki Süryani Kilise'sinde yapılan cenaze ayinine avrupadan gelen Süryaniler'in yanısıra, Adıyaman Metropoliti Melki Ürek, İdil Belediye Başkanı Resul Sadak ve çok sayıda Müslüman vatandaş katıldı.

Yaklaşık 5 saat süren cenaze töreninin ardından Papaz Melki Tok, kilise bahçesine defnedildi. Papaz Tok için İdil'e bağlı Süryani köyü Öğündük'te taziye çadırı kuruldu.

HİZBULLAH KAÇIRIP CANLI OLARAK GÖMMÜŞTÜ

Papaz Melki Tok, 1994 yılında terör örgütü Hizbullah tarafından kaçırılarak daha önceden hazırlanmış bir mezara canlı canlı ve gözleri bağlı, ayak ve elleri zincire vurulmuş şekilde gömülmüş, ancak daha sonra kendi çabasıyla mezardan çıkmayı başarmıştı. 9 saat gömülü kaldığı mezardan çıkan Tok, "Tam dokuz saat canlı şekilde mezarın içindeydim. Artık dayanmıyor, nefesim kesiliyordu. Her geçen dakika biraz daha ölüme yakındım. Mezardan çıkmalıydım. Bütün gücümle üzerimdeki tahta ve toprağı kaldırmaya çalıştım, fakat gücüm yetmemiş ve bayılmışım. Son kez tüm gücümle üzerimdeki tahtayı kaldırmaya çalıştım. Zorlamamla tahtanın biri üzerime düştü ve gökyüzünde yıldızlar karşıma çıktı. Canlı gömüldüğüm yerin bir cami avlusu olduğunu fark ettim. Caminin duvarından atlayarak hızla kaçmaya başladım. Daha sonra askeri karakola ulaştım. Bana, 'Dur' ihtarında bulunan jandarmalar, 'ateş etmeyin ben kaçırılan papazım' diye bağırınca sesimi duyan karakol komutanı koşarak yanıma geldi ve bana 'Papaz efendi, Genelkurmay Başkanı Doğan Güreş bile seni arıyor' demişti

Papaz Tok, son olarak, 'Burası benim vatanım, bu topraklarda doğdum, bu topraklarda öleceğim. Kimse beni bu topraklardan süremez, sonunda ölüm olsa dahi" ifadelerini kullanmıştı.

Doğan Haber Ajansı. Haber Yayın Tarihi: 19.08.2011 15:20

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen