Samstag, 26. Mai 2012

Bar Salibi sokağı açıldı

 
Meryem Ana Süryani Kilisesi’nin bulunduğu Ana Sokağı’nın ismi Süryani din adamı olan Bar Salibi olarak değiştirildi.

Demirbaş’a Süryani Nişanı

Diyarbakır Meryem Ana Süryani Kilisesinde bir araya gelen dünyanın farklı ülkelerinde yaşayan Süryaniler, Hz. İsa’nın göğe yükselişi olan Pentikus Bayramı’nı kutladı. Bayrama, Sur Belediye Başkanı Abdullah Demirbaş,
Dünya Süryaniler Birliği Başkanı Johny Messo, Adıyaman Süryani Metropoliti Melki Ürek, AK Parti İl Başkanı Halit Advan, Emniyet Müdür Yardımcısı Metin Murt Arslan, Sur Belediye Başkan Yardımcısı Mehmet Ali Altınkaynak, Süryani Vakfı Başkanı Can Şakarer ve çok sayıda misafir katıldı. Sokağın açılışından önce Dünya Süryaniler Birliği Başkanı Messo, Sur Belediye Başkanı Demirbaş’a, belediye olarak Süryaniler için yaptığı çalışmalar için teşekkür etti. Messo, Demirbaş’a plaket ve ‘Süryani Nişanı’ takdim etti.


Bölgede 3 bin Süryani var


Ayinin ardından konuşan Dünya Süryaniler Birliği Başkanı Johny Messo, Güneydoğu’da 3 bin civarında Süryani ailenin yaşadığını söyledi. Süryaniler konusunda çalışmalar yapan Sur Belediye Başkanı Abdullah Demirbaş’ı onurluk veren Johny Messo, Demirbaş sayesinde Süryanilerin tarihi günlerden birini daha yaşadığını kaydetti. Abdullah Demirbaş’a övgüler yağdıran Johny Messo, son olarak Demirbaş’a yalnızca Süryanilere büyük hizmeti geçenlere verilen ‘Süryani Nişanı’ taktı.


Gidenlerle birlikte biz de kaybettik 


Abdullah Demirbaş ise, kendisine takdim edilen hediyeler için teşekkür ederek, “Keşke bu günleri daha önce yaşasaydık. Evet, insanlar gittiler. Ama gidenlerle birlikte biz de kaybettik. Şimdi tarihsel özeleştiri yaparak kaybettiklerimizi yeniden kazanma çabasındayız. Elbette ki belki birçok şeyi geri getiremeyiz. Ama inanıyorum ki geleceği daha güzel bir şekilde yaşamak adına öreceğiz. İki kutsal dinin güzel bir günündeyiz. Aynı zamanda hem Regaip Kandili hem de İsa’nın göğe çıkışıdır. Ne kadar güzel bir tesadüf. Ama bir şeyi gösteriyor; farklılıklarımızla bir arada yaşamamız gerektiğini, artık acıları yaşamayalım diye birçok şeyi yapmamız gerektiğini ortaya koyuyor. Artık acıları yarıştırmak yerine, acıları ortaklaştırmak bir daha geçmişin yaşanmaması adına bir şeyler yapmalıyız. Ben bu anlamıyla kendimi görevli hissediyorum. Ben görevimi yapıyorum, olması gerekeni yapıyorum. Bunun için hiç teşekkür etmeye gerek yok aslında. Biz yapmamız gerekeni yapıyoruz. Biz aslında sizlere teşekkür ediyoruz ki sizleri kovanların inadına topraklarınıza döndünüz. Ben bir kez daha bütün hepinizi kadim topraklara, Mezopotamya’ya ve Kürt coğrafyasına ve Kürt coğrafyasında bir arada farklılıklarımızla yaşama adına davet ediyorum. Biz inadına ve ısrarla bir arada yaşayacağız, yaşamalıyız. Acıları bir daha yaşamamak adına” dedi. Yapılan konuşmanın ardından Sur Belediye Başkanı Abdullah Demirbaş ve Dünya Süryaniler Birliği Başkanı Johny Messo tabelayı duvara astı.

ozgurhabergazetesi.com

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen