Donnerstag, 6. September 2012

Süryani Kız Kardeşlerin LYS Başarısı

Haber Tarihi: 06 Eylül 2012 Perşembe Saat 13:26
Doğan Haber Ajansı

Almanya'da memleketi Mardin'e dönen ailenin kızları Amedya ve İlona Demir, LYS başarısı elde etti.

Haber: Süryani Kız Kardeşlerin LYS Başarısı
Almanya'da 27 yıl çalıştıktan sonra göç ettiği memleketi Mardin'in Midyat İlçesi'ne dönen İsrail Demir'in kızları Amedya ve İlona Demir, bu yıl girdikleri Lisans Yerleştirme Sınavı'nda (LYS) başarı elde etti.
Amedya Demir, Dicle Üniversitesi Almanca Öğretmenliği, İlona Demir ise Aksaray Üniversitesi İngilizce Öğretmenliği Bölümü'nü kazandı. Demir kardeşlerin başarısı, hem Türkiye'deki hem de Avrupa'daki Süryani akrabaları arasında büyük sevince yolaçtı.
Midyat'ın Elbeğendi Köyü'nden yaşarken 1979 yılında Almanya'ya göç eden İsrail Demir, 27 yıl sonra 2006 yılında kesin dönüş yaparak köyüne yerleşti. Almanya'da evlenen ve bu evlilikten 4 çocuğu olan İsrail Demir, ilçe merkezinde müteahhitlik yapmaya başladı. Midyat'a taşındığında Türkçe bilmeyen çocuklarını hem ilköğretim okuluna hem de özel bir dershaneye kaydettiren Demir, çocuklarının yaşıtlarıyla aralarındaki açığı kapatması için özel bir çaba harcadı.
Midyat İmkb Anadolu Lisesi 9'uncu sınıfında eğitime başlayan 19 yaşındaki Amedya LYS'de Dicle Üniversitesi Eğitim Fakültesi Almanca Öğretmenliği Bölümü'nü, 18 yaşındaki İlona ise Aksaray Üniversitesi Eğitim Fakültesi İngilizce Öğretmenliği Bölümü'nü kazandı. Demir kardeşlerin bu başarısı hem Türkiye'deki hem de Avrupa'daki Süryani akrabaları arasında büyük sevince yolaçtı.
İlçe merkezine 20 kilometre uzaklıktaki Elbeğendi Köyü'nden çocuklarını her gün ilçe merkezindeki okula kendi getirip götüren İsrail Demir, "Midyat'a geldiklerinden bu yana çocuklarımın eğitimi için büyük çaba harcadım. Eğitim konusunda biz Süryaniler'in de önceden çok okuma şansları yoktu. Bunun başında da ekonomik nedenler vardı. 21'nci Yüzyıldayız artık ve eğitim çok önemli. Bu önem kızlar için çok daha gereklidir. Ben de bu bilinçle kızlarımı okuttum ve beni mahçup etmeyip büyük kızım Almanca Öğretmenliği'ni, küçük kızım da İngilizce Öğretmenliği'ni kazandı. Kızlarımın başkalarına da örnek olacağına inanıyorum" dedi.
İngilizce Öğretmenliği'ni kazanan İlona Demir, 2006 yılında babasının göç ettiği Almanya'dan Midyat'taki Elbeğendi Köyü'ne kesin dönüş yaptığı sırada Türkçe konuşmayı bilmediğini söyledi. İlona Demir, şöyle devam etti:
"Kısa sürede köyümüze ve buradaki insanlara alıştık. Daha sonra yarım kalan eğitimimizi tamamlamak için Midyat'ta okula devam ettik ancak hiç Türkçe konuşamıyor, okuma yazma bilmiyorduk. Sadece Süryanice ve Almanca konuşup, okuyup ve yazabiliyorduk. Midyat'ta bir yandan okula devam ederken bir yandan da Türkçemizi geliştirmeye çalıştık. Okulda sadece Türkçe konuştuğumuzdan, öğrenci arkadaşlarımızla konuşa konaşa Türkçe okuma ve yazmayı, konuşmayı öğrendik. Arkadaşlarımızın da yardımları oldu. Bize nasıl konuşacağımızı ve yazacağımızı söylüyorlardı. Şimdi çok mutluyum, bu sene ilk kez girdiğim üniversite sınavında İngilizce öğretmenliğini kazandığım için. Ne kadar uzağa gitsem de ailem bana güveniyor ve beni destekliyor."
Bölgedeki erkek ve kadınlar gibi vakitlerini boşa harcamayı asla düşünmediğini ifade eden İlona, şöyle konuştu:
"Babam her zaman bize 'Bizim okuma şansımız olmadı. Biz okuyamadık ama bari siz okuyun. Sizi okutalım. Siz de evde boş boş oturmayın.' Gerçekten doğru söylüyordu. Köyde boş boş oturup annemiz ya da büyüklerimiz gibi vakit geçirmek veya ev hanımı olmamızı istemedi. Ben hep çalışmak istedim. Kendi paramı kazanmak istedim. Hiç kimseye bağlı olmak istemiyordum. Ne eşime, nede annem veya babama. Kendi paramı kazanmayı düşünmek iyi bir şey, çünkü çok uğraşıyorsun, çok çaba gösteriyorsun ondan sonra eline para geçiyor. O para ile tatile çıkabiliyor ve istediğin kıyafeti alabiliyorsun. Tüm insanlara tavsiyem şudur, kızlarını okutsunlar. Kızlar ve erkekler arasında ayrım olmasın. Herkes okusun ve kendi parasını kazansın."
haberler.com

1 Kommentar: