Donnerstag, 18. August 2011

Papaz Malke Tok yaşamını yitirdi

15:54 / 17 Auğustos 2011

ŞIRNAK - Şırnak'ın İdil İlçesi'ne bağlı Öğündük (Midih) Köyü'ndeki Süryani cemaatinin papazı Malke Tok, tedavi gördüğü Almanya’da yaşamını yitirdi.

Şırnak'ın İdil İlçesi'ne bağlı Öğündük (Midih) Köyü'ndeki Süryani cemaatinin kilisesinde görevli papaz Malke Tok, tedavi için bulunduğu Almanya’da yaşamını yitirdi. Beyin tümörü sonucu önceki gün yaşamını yitiren Tok’un cenazesi yarın Öğündük Köyü'ne getirilerek Cuma günü toprağa verileceği kaydedildi.

HİZBULLAH TARAFINDAN KAÇIRILMIŞTI

1994 yılında Hizbullah tarafından kaçırılan ve canlı canlı gözleri bağlı, elleri ve ayakları zincirlenmiş şekilde gömülen ve kendi çabalarıyla gömüldüğü yerden çıkmayı başaran Tok, daha sonra yaşadıklarını şöyle anlatmıştı: "Tam 9 saat canlı şekilde mezarın içindeydim. Artık dayanmıyor, nefesim kesiliyordu. Her geçen dakika biraz daha ölüme yakındım. Mezardan çıkmalıydım. Bütün gücümle üzerimdeki tahta ve toprağı kaldırmaya çalıştım, fakat gücüm yetmemiş ve bayılmışım. Son kez tüm gücümle üzerimdeki tahtayı kaldırmaya çalıştım. Zorlamamla tahtanın biri üzerime düştü ve gökyüzünde yıldızlar karşıma çıktı. Canlı gömüldüğüm yerin bir cami avlusu olduğunu fark ettim. Caminin duvarından atlayarak hızla kaçmaya başladım."

Olaydan sonra tüm baskılara rağmen Tok, "Burası benim vatanım, bu topraklarda doğdum, bu topraklarda öleceğim. Kimse beni bu topraklardan süremez, sonunda ölüm olsa dahi" diyerek baskılara meydan okumuştu.

ANF NEWS AGENCY

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen