Donnerstag, 24. Mai 2012

Diyarbakır'da Hz. İsa'nın Göğe Yükselişi Ayin ile Kutlandı

 
Haber Tarihi: 24 Mayıs 2012 Perşembe Saat 15:16
İhlas Haber Ajansı

Diyarbakır Meryem Ana Süryani Kilisesi'nde Hz.

Diyarbakır Meryem Ana Süryani Kilisesi'nde Hz. İsa'nın göğe yükselişi olan Pentikus Bayramı Avrupa'dan gelen çok sayıda Hristiyan'ın katılımıyla düzenlenen ayinle kutladı.
Meryem Ana Kilisesi'nde düzenlenen dini törene Dünya Süryaniler Birliği Başkanı Johny Messo'nun yanı sıra Almanya, Kanada, İsveç ve Hollanda gibi Avrupa ülkelerinden 100 civarında Süryani katıldı. Adıyaman Metropoliti Morg Grigorios Melki Ürek'in yönettiği ayine Sur Belediye Başkanı Abdullah Demirbaş, Ak Parti İl Başkanı Halit Advan, Emniyet Müdür Yardımcısı Metin Murt Arslan ve çok sayıda davetli katıldı. HZ. İsa'nın çarmığa gerildiği haç parçasını özel bir kavanozda eline alan Metropolit Ürek'in yaptığı dualara cemaat eşlik etti.
Ayinin ardında davetliler, kilise önündeki Ana Sokağı'nın Süryani din adamı olan Bar Salibi adı olarak değiştirildi. Tabelayı sokağa asan Dünya Süryaniler Birliği Başkanı Johny Messo, "Tarihi günlerimizden birini yaşıyoruz" dedi.
Güneydoğu'da 3 bin civarında Süryani ailenin yaşadığını söyleyen Johny Messo, Süryaniler konusunda çalışmalar yapan Sur Belediye Başkanı Abdullah Demirbaş'ı madalya ve plaket verdi. Yurt dışında gelen Süryanilere hitaben konuşan Sur İlçe Belediye Başkanı Abdullah Demirbaş, insanların bir dönem büyük travmalar yaşayarak kadim topraklardan göç ettiklerini kaydederek şöyle dedi:
"Keşke bu günleri 30-40 yıl önce yaşasaydık ta insanlarımızı buradan gitmek zorunda kalmasıydı. Kentler kimlikleri ile vardır, biz bu gün bir kentin kimliğini asıl sahiplerine teslim etmekten büyük onur duyuyoruz. Kaybettiğimizi yeniden kazanma çabasındayız. Elbette birçok şeyi geri getiremeye biliriz ama inanıyorum ki geleceği daha güzel bir şekilde yaşamak adına acıları yarıştırmak yerine acılarımızı ortaklaştıra biliriz. Ben görevimi yapıyorum, asıl ben size teşekkür ediyorum. Sizleri kovanların inadına topraklarınıza döndünüz. Hepinizi kadim topraklarda Mezopatmaya'ya; Kürt coğrafyasına davet ediyorum."
Adıyaman Metropoliti Morg Grigorios Melki Ürek ise törene gelerek kendilerine destek veren Müslümanlara teşekkür ederek Regaip Kandillerini kutladı. Kilisenin girişine asılan yazıda da "Aramızda bulunan Müslüman misafirlerimiz ve de bütün Müslüman aleminin Regaip Kandili'ni kutluyor, hayırlara vesile olmasını diliyoruz" yazısı asıldı. - DİYARBAKIR 
haberler.com

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen